30 év telt el azóta, hogy Mylène Farmer, a francia pop nagyasszonya először állt a rajongói elé, hogy egy több, mint 50 állomásos turnén mutassa be első két nagylemezének (Cendres de Lune, Ainsi soit je…) anyagát. Mivel addigra már – köszönhetően olyan slágereknek, mint a Libertine, a Tristana, a Sans contrefaçon, vagy a Pourvu qu`elles soient douces – az egyik első számú kedvenccé avanzsált Franciaországban, hatalmas nyomás nehezedett rá, hogy a kritikusok előtt is bizonyítsa, a színpadon, élőben is megállja a helyét a produkciója.
Szerzőtársa, kliprendezője és mentora, Laurent Boutonnat segítségével egy, a francia popzenészektől ritkán látott volumenű show-t álmodtak színpadra, mely speciális színpadképpel – valahol Stonehenge és egy elhagyatott temető közötti átmenettel –, effektekkel és fényekkel, valamint remekül megkomponált – a moziba illő klipek storyboard-ját visszaadó – koreográfiákkal igyekezett leejteni a nézők állát.
Nyolc táncos, hét zenész, Farmerrel együtt három énekes, valamint 50 technikus, és 5 kamionnyi, 38 tonnát nyomó felszerelés jellemezte az 52 állomásos turné korántsem szerény méreteit, melyet több mint 300 ezer ember látott. Ebből csak Párizsba, a Bercy-be 35 ezer jegyet adtak el, nagyjából 5 hét leforgása alatt.
Mylène Farmer ellátogatott Svájba és Belgiumba is. Ez utóbbi helyszínen, Brüsszelben rögzítették első koncertalbumát és videóját (En concert), melyet most, a kor szellemének és követelményeinek megfelelően feljavítva és restaurálva, DVD-n és Blu-ray-en is megjelentetnek. (Kapható május 31-étől.)
A Laurent Boutonnat által rendezett koncertfilm igazi kordokumentum, és csúcsformában mutatja az akkoriban még a dark wave-es, helyenként gótikus, másutt barokkos popzene irányába kacsingató Mylène Farmert.
Az azóta eltelt 3 évtizedben Mylène Farmer töretlenül őrzi ikon-státuszát a frankofon-popzenében, és nem kevesebb, mint 5 alkalommal adott már azóta randevút rajongóinak. Koncertjei eseményszámba mennek, és általában hónapokkal a turné megkezdése előtt kivétel nélkül teltházasak. Nincs ez másként idei koncertsorozata esetén sem, melyet június 7-én kezd meg a művésznő Párizsban, a 40 ezer fő befogadására alkalmas La Défense Arénában, és ugyanitt fejezi is be a koncertezést június 22-én.
A 9 estét magába foglaló turné egyedülálló, európai koncertszínpadon még nem látott show-t ígér, melyet egyedisége miatt utaztatni sem lehetséges, így ezen az egy párizsi helyszínen kerül csak bemutatásra. Az egyfajta apoteózisként aposztrofált műsort várhatóan Mylène Farmer régi hű házi-filmese, François Hanss örökíti majd meg, így az ezúttal otthon maradó rajongók – köztük ezen sorok szerzője is – házi mozijukban élhetik majd át a koncertélményt.
Mylène Farmer egyébként nem (csak) nosztalgia előadó, hiszen idén jelentkezett sorrendben 11. stúdióalbumával (Désobeissance), melyről már a negyedik kislemezt (Des larmes) másolják ki június 7-én. A fülbemászó popslágert a tavaly nyáron nálunk is járt énekesnővel LP-vel együtt követte el, akivel egyébként egy balladát is felénekelt (N`oublie pas), melyhez Izlandon forgattak klipet, Laurent Boutonnat vezényletével.
Mylène Farmer saját dolgai mellett egy ifjú tehetség, Julia útjait is egyengeti, aki a The Voice Kids adásában tűnt fel Franciaországban. Úgy látszik, hogy közel 20 év elteltével megismétlődni látszik az a sikertörténet, ami a 2000-es évek elején Alizée-ből faragott – Farmer és Boutonnat aktív közreműködésével – egyik napról a másikra tini popsztárt. Az azóta második gyermekét váró énekes-, színész-, és táncosnő ugyan mára kicsit kikopott a köztudatból, de Julia bemutatkozó klipjéhez ő koreografálta a táncbetéteket.
Kíváncsian várjuk tehát a 2019-es Mylène Farmer show-t, nosztalgiázunk az En concert újra-kiadásával, és persze drukkolunk Julianak!
Janurik János