A székesfehérvári fesztivál idei nyitónapján többek közt a Delain és az Epica is színpadra lépett a délutáni órákban, és a két csajfrontos banda rendesen be is melegítette a terepet az est fő attrakciója, a német Helloween koncertje előtt.
Charlotte Wessels már puszta jelenlétével is könnyedén belopja magát az ember szívébe, a délutáni hőségben a színpad elé gyűlteket pedig még pár magyar szóval is megörvendeztette.
Merel Bechtold gitároscsajjal együtt élték és rendesen be is mozogták a világot jelentő deszkákat, s közben már a közönség száma is gyarapodni kezdett, akik közül a legtöbbel minden bizonnyal a koncertet záró slágert, a We Are The Others-t ismerhették a holland formációtól.
A női frontemberek kedvelői a Delain fellépése után máris egy újabb hölgy-vezette csapatot, az Epicát üdvözölhették a színpadon, újfent Hollandiából ráadásul. A 2002-ben alakult, szimfonikus metálban utazó banda eddig hat nagylemezt jelentetett meg, melyek közül a legutóbbi két éve látott napvilágot The Holographic Principle címmel.
Nem meglepő hát, hogy Simone Simonsék a leginkább erre az anyagra fókuszáltak a FEZEN-en is, de persze azért a korábbi korongok legnagyobb slágerei sem maradhattak ki a repertoárból.
A hollandok remek felvezetése után az egyik legismertebb német formáció, a Helloween vette birtokába a színpadot Michael Kiske és Andi Deris frontemberek vezényletével. Nem lehetett panasz se a színpadképre – a háttérvetítésekkel együtt –, se a hangzásra ezen az estén, a ’84-ben alakult power metál banda energiája pedig mit se kopott az évek során.
A húsz számos programban leginkább a Kiske-éra dalai kaptak helyet, de megható gesztusként megemlékeztek alapító tagjukról, az 1995-ben fiatalan elhunyt Ingo Schwichtenberg dobosról is. Az egyik legnagyobb közönség-kedvencre, a Future World-re egészen a ráadásblokkig kellett várni, a fináléra pedig egy másik nagy sláger, az I Want Out maradt, melyre már konfettiesőben, hatalmas tök alakú gumilabdákat ide-oda passzolgatva tombolhatott a nagyérdemű.