Az olasz identitás különböző arcait, a mai olasz kultúrát, gasztronómiát, divatot, dizájnt és ipart mutatja be filmvetítésekkel, gasztronómiai kóstolókkal, autós szimulátorokkal és számos egyéb programmal a budapesti Olasz Kultúrintézet Kaleidoscopio Italia elnevezésű rendezvénye október 18. és 20. között. A kultúra Olaszországban nem csupán a múlt része, noha az olasz alkotóerő történelmileg és kulturálisan gazdag múltban gyökerezik. Ez képezi az alapját mindannak a kézműves és ipari tevékenységnek, amely a Made in Italy védjegy alatt vált ismertté a világon. Az olasz kultúra és a Made in Italy nem egymástól különböző, hanem sokkal inkább két egymásra épülő valóság – mondta Gina Giannotti, a budapesti Olasz Kultúrintézet igazgatója az MTI-nek.

kalidoscopio

Hozzátette: ezért hirdettek meg a Bródy Sándor utcai épületbe egy olyan fesztivált, amely az olasz identitásnak mindezeket az arcait együtt tárja a magyar közönség elé. Az intézet aulájának közepét három napra egy ikonikus olasz termék, a Fiat 500 egy példánya foglalja el, míg a Bródy Sándor utcában a Budapesti Vespa Klub tart motoros találkozót. Külön standokon mutatkoznak be a hazai egyetemek olasz tanszékei, valamint egyéb, olasz kapcsolatokkal bíró kulturális és oktatási intézmények. Az érdeklődők autós szimulátorokon próbálhatják ki, milyen élmény egy Ferrarit vezetni, az olaszul tudókat filmvetítések, a nyelvet még nem beszélőket minikurzusok várják. Külön programok szólnak a gyerekeknek, és az intézet számos gasztronómiai bemutatónak, főzőtanfolyamnak ad otthont. A rendezvényen bemutatkozik szinte valamennyi jelentős, Magyarországon jelen lévő olasz vállalat vagy annak képviselete.

( MTI )