Kimunkált férfi felsőtestek, konfettieső és régi gigaslágerek – az Imagine Dragons ugyan nem alkotott maradandót szombati Puskás Arénás buliján, ám a közönség egy profi hangzású, látványvilágában maximálisan topon lévő produkciót kapott, ahol a korábbi lemezek hangsúlyos dalai mellett az új korong pár, inkább felejtős száma is felcsendült.
A Puskás Aréna színpadát a rendkívül fiatalon felbukkant brit Declan McKenna melegítette be. A 2014-es FIFA világbajnokság korrupciós botrányaira reflektáló Brazillal befutó énekes a szombati buli előtti este ingyenes koncertet is adott pár embernek az Akvárium Klub teraszán. Az előzeteshez képest azonban stadionos fellépése elvérzett a hangosítás oltárán, szinte alig lehetett kihallani a dalokat. Sokan így ezt az időt használták ki egy utolsó frissítő beszerzésére a pultok előtt kígyózó maratoni sorokban.
A megadott fél 9-es kezdést betartotta az Imagine Dragons, sejtelmes zene kíséretében bukkantak fel a zenekari tagok egy színpadi csapóajtón keresztül. Dan Reynolds zubbonyszerű, áttetsző fehér ingben, buggyos rövidnadrágban és fekete Vansben jelent meg. Az énekes felsőteste azonban nem maradt sokáig takarva. Sokan már az első szám után követelték, hogy vetkőzzön, de még várniuk kellett picit. Kemény két számot.
A kétórás buli látványvilágára nem lehetett panasz, szinte folyamatos volt a konfettieső, akadt szolid tűzijáték és pirotechnikai elemek, emellett hatalmas kivetítőkön villództak a vizuálok. A 2023-as Sziget Fesztiválos fellépéssel szemben azért itt elmaradt a heringparti érzés, és mintha a közönség extázisa sem lett volna 120 százalékon. Ennek ellenére, a frontember folyamatosan szöcskeként pattogott, ideje nagy részét a színpad előreeső nyúlványában töltötte.
A turnét hiába húzták fel a hatodik stúdióalbumra, azért inkább a korábbi slágerek adták a setlist gerincét, a Loom című korongról mindössze pár számot játszottak. Mindenesetre kevéssé tűnt eltalált koncertindításnak a Fire in These Hills, illetve a Simple Plan koncertekről már ismerős hatalmas strandlabdák közönségre eresztése sem mentette meg a lapos Take Me to the Beachet. Szerencsére azonnal érkezett a Thunder és a Bones, a közönség lendülete pedig egyre erősödött, sokan pattantak fel táncolni és videózni az ülőjegyesek közül.
Ahogy nincs Imagine Dragons-koncert Reynolds csupasz felsőteste nélkül, úgy az is tuti biztos, hogy a buli egy pontján az énekes elkezd beszélni az érzések megélésének és magának az életnek a fontosságáról. Az It’s Time előtt megejtett lelkifröccsöt követően a háttérben tüzes elemek kerültek hangsúlyba, érkezett az I’m So Sorry és a Whatever It Takes, majd Ben McKee basszusgitáros szivárványszínű szívecskés gitárját is a közönség felé emelte.
Az ezt követő akusztikus blokkban fehér tulipános rét jelent meg a háttérben, majd a zenekar tagjai a színpad első részébe sétáltak. Reynolds a szerelmeseknek ajánlotta a Next To Me-t, majd a magyar közönségnek kedveskedve eltolta George Ezra Budapest című dalát. Itt azért talán kicsit több ováció járt volna neki a közönség soraiból, néha értetlen volt az emberek fásultsága. Az I Bet My Life alatt az énekes még az árokba is lement, hogy az első sorokkal pacsizzon, majd egy ukrán zászlót aggatva a mikrofonállványra tért vissza.
A záró etapban sorra jöttek a gigaslágerek: óceános tematikával vezették fel a Bad Liart, majd a kivetítőn megjelenő esőcseppekkel erősítettek rá a félmeztelenség miatt már adott Backstreet Boys-tematikára. Emlékezetes pillanat volt a rongyosra játszott Radioactive dobpárbajjal turbózott változata, bár arra gondosan ügyeltek, hogy Reynolds mindvégig Andrew Tolman dobos fölé magasodjon a színpadképben.
A korábbi hazai koncertekhez képest – 2016-ban a Budapest Arénában, majd 7 évvel később a Sziget Fesztiválon láthattuk őket élőben – nem hozott sok újat a banda, ugyanazok a témák és kiszólások jelentek meg most is, mint például a mentális egészség és az élet fontossága. Zeneileg a biztonsági játék jellemezte őket, de azért lenyomtak egy jó kis lakossági slágerparádét, ahol a zárásban mindenki megkapta a maga Believerét.
Szöveg: Farkas-Hajdú Eszter
Fotók: Máté Évi