A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Brandlift által MOME Interface Design néven elindított tanfolyam, nem titkolt célja volt, hogy a szakma aktív és elismert szereplőit bevonva hiánypótló képzést indítson, ezzel kiemelve az interaction és azon belül az interface design jelentőségét. A képzés erre a problémára reagálva a reklámszakma, az alkalmazott grafika és a webdesign piac meghatározó ügynökségeit, valamint a MOME Média Intézetének oktatóit bevonva alakította ki a MOME ID szakmai tanfolyam autentikus stábját.

MOME

A 8 hetes tanfolyamon kiemelt hangsúlyt kapott a széles spektrumú tematika mellett a kis létszámú csoportalkotás, az elméleti előadásokat alátámasztó, aktív közös munka a workshopok alkalmával, melyek rögtön gyakorlati alapokra helyezték az elsajátítottakat. A hallgatók megismerkedhettek olyan kapcsolódó technikákkal, mint a brandkommunikáció, probléma központú tervezés, emotion design, drótvázkészítés, user testing módszertanok, webes és mobil patternek tervezése. A képzés zárása is rendhagyó lett, hisz a hallgatók nyilvános prezentációkkal, éles helyzetben referáltak az egyéni projektekből. A záróprezentációkon a szakma is képviseltette magát, így az egyes bemutatók után az előadók rögtön autentikus véleményt, visszacsatolást kaphattak ötleteikről, a kivitelezésről és a projekt bemutatásáról. A záróprezentációk szakmai „zsűrije” egybehangzóan nívósnak és széles spektrumúnak ítélte a projekteket, melyek rekordidő alatt, azonban átgondoltan, következetes tudatossággal épültek fel. A képzés sikerességét támasztja alá továbbá, hogy nem egy alkalmazást tartottak a kezdeti fázisban is piacképesnek és továbbfejlesztendő minőségi projektnek, amely reagálhat a piac kihívásaira. Ebből adódóan a képzés szakmai vezetői és a MOME a tanfolyam 2014-es folytatását, fejlesztését helyezték kilátásba.