Dupla koncerten mutatta meg zenéjének old-skool és nu-skool kettősét Sisi. Önsegítő monológok, vidáman ugráló műspangli, a nyilvános terek mocska és a leszarom mentalitás ünneplése és ünnepeltetése – a telt házas Akváriumos buli második napján néztük meg a hazai kortárs hip-hop egyik legvagányabb rapperét.
2022-ben robbant be Vörös Cintia, alias Sisi a magyar hip-hop világába Yalla című dalával, és innen nem volt megállás: a felemás zokniba és bő cuccokba bújó, mentális problémáiról és gyermekkori traumáiról nyíltan valló fiatal lány egykettőre a szcéna első számú női rapperévé avanzsált. Dalait eleinte a 90-es évek old-school hip-hop és boom bap ütemei jellemezték, majd a 2023-as Sistahood című korongon már inkább a trap, dubstep és rockosabb alapok felé fordult.
Az Akváriumban rendezett kétnapos koncertsorozat apropója is ez a kettősség volt: az először bejelentett és azonnal telt házas pénteki napon az old-school, majd a később kiírt csütörtöki bulin a new-school ütemei kerültek középpontba. Az első koncerten Péterfy Bori, Krúbi és Mikee Mykanic vendégeskedett, így kicsit csalódást hozott, hogy a másodikon mindössze Lil Frakk tette tiszteletét. A buli egy kisebb késéssel, 9 után kezdődött egy lemezről játszott intróval, ahol Sisi légiutas-kísérőként vezette fel meglehetősen hosszan az estét rámutatva a jelen pillanat és az önazonosság fontosságára.
A bevezetést követően a tinédzser Cintike elevenedett meg: a színpadra épített fürdőszobában verette a magnós ütemekre rózsaszín plüss sapkájában, miközben nagymamája hangja hallatszott, ahogy üti az ajtót és üvölti, hogy tanulás nélkül senki nem lesz belőle. Innen robbant mintegy bemutatásként a Yalla, majd rögtön következett az Aszta, ahol a deszkák spontán házibulivá váltak, táncosok, zenészek és egy hatalmas műspanglit lóbáló haverok hoztak teljes káoszt.
Az előadó fiatalkori nehézségeire, majd a népszerűség árnyoldalaira utalva vezette fel az Álmokat és a Teddkit, a közönség pedig teljesen megőrült. A számok között kivételesen sok kommentár és kitöltő rész volt, a pólódobálást Sisi kicsit túltolt hunglishe követte, majd több alkalommal jöttek előre felvett monológok, ahol a rapper spontán segítőként osztotta az észt. A színpadképet a teljes kaotikusság határozta meg: az említett fürdőkád mellett akadt gördeszka is, továbbá a kivetítőn alagutak, a tömegközlekedés képei, graffitik és a nyilvános terek mocska egyaránt megjelent.
A zenész energiáira nem lehetett panasz, a nagy zúzásban már hagyományként tönkretette fülesét, nyakláncai elszakadtak, majd a záráshoz közeledve bevetette magát a tömegbe egy jó stage divingra. A koncert egy pontján a füstjelzők is beriasztottak, bár ez további teendő híján inkább tűnt előre megtervezettnek, mint valódi vészhelyzetnek. Enyhe hiányérzetet adott a Lil Frakkal közösen előadott Tsingling után egyedül, Krúbi-maszkban letolt Baszok rátok. Ezt árnyalta tovább a hihetetlenül rövid, töltelékelemekkel is alig 80 perces koncerthossz, ahol sokszor több hangsúly került a show-ra mint az amúgy hihetetlenül jól szóló, karcos old-schoolra.
Szöveg: Farkas-Hajdú Eszter
Fotók: Máté Évi