Sodrón lüktető elektronikus ütemeket vegyített sötét indie rockjával a Sziget Fesztivál vasárnapi napján az Editors. A birminghami banda koncertjén a hőség miatt szauna közeli állapotok alakultak ki a Revolut Színpad sátrában, ez azonban egy pillanatig sem rettentette el a legyezőkkel, hiányos öltözékben csápoló tömeget.

A birminghami Editors már-már hazajáró vendégnek számít a Sziget Fesztiválon: a banda hol a Nagyszínpad korai idősávjában, hol az éppen más-más nevet viselő, cirkuszi sátorral fedett deszkákon lép fel. A 2000-es évek indie hullámán érkező zenekar ugyan könnyen befogadható rock slágereket készít, azonban művészetüknek emellett van egy sötétebb felhangú oldala. A Staffordshire Egyetem zenetechnikai szakán összeismerkedő tagok stílusát leginkább az Interpol, a Joy Division, az R.E.M. és a Depeche Mode határozta meg, bár egyre inkább elektronikus felhangok is megjelennek számaikban.

A Sziget Fesztiválos koncerten az elmúlt évekhez képest nem kaptunk többet, viszont Tom Smith frontemberi minőségében továbbra is hozta a csúcsot. Az énekes hol zongora mögé ül, hol gitárt ragadott, hol a nyolcvanas évek kígyózó karmozgásával táncolt, hol csak egyszerűen a kivetítők előtt támolygott. Feketébe öltözött zenésztársaival a szinte zéró kommunikáció ellenére teremtettek bulihangulatot a Revolut Színpad szauna közeli állapotaiba.

A közönség legyezőkkel, meglehetősen hiányos öltözékben izzadt össze a Sugar, a Papillon és a többi korábbi sláger ütemeire. Az első három sikeres album mellett a legutóbbi, már Chris Urbanowicz gitáros-dalszerző nélkül készített korongok anyaga is terítékre került, emellett a turné korábbi állomásaihoz hasonlóan, elhangzott az Adamski-feldolgozás Killer. Túl sok újdonságot nem láttunk a zenekartól, azonban az azért becsületükre válhat, hogy az indie-hullám lecsengése ellenére is felszínen maradtak.

Szöveg: Farkas-Hajdú Eszter
Fotók: Máté Évi