A zene világában a legnagyobb hatású művek mindig azok, amelyek egyedülálló, személyes víziót közvetítenek. Brother Belmont, azaz Jósa Tamás egy több műfajt megjárt, tapasztalt zenész, aki ezúttal szólóprojektjével kerül a figyelem középpontjába. Új kislemeze, a Sunwind Sonata nem csupán egy egyszerű dal, hanem a közelgő bemutatkozó album előfutára, amely az idei ősz egyik izgalmas darabja lehet.
Egy szólóprojekt ereje: Brother Belmont születése
Brother Belmont valójában Jósa Tamás alteregója, aki évekig különböző produkciók (Iron Maidnem, Divided) élén, több műfajban is kipróbálta magát. Azt azonban eddig nem érezte, hogy a meglévő együttesek teljes mértékben tükrözték volna saját zenei világát, amit a következőképpen foglalt össze:
„Igazából csak szerettem végre a magam ura lenni. Rengeteg formációval értünk el kisebb-nagyobb sikereket, de soha nem volt egyik sem ténylegesen csak az enyém. Az ötletelgetés alatti kompromisszumcsaták, a színpadra állítás, a pénzügyi tervezgetés, ezek sokszor lettek kerékkötői a dolgoknak. Ez most a saját szólóprojektem, tele olyan társszerzővel és zenésszel, akikben megbízok, de a nagy egészért egyedül én vagyok a felelős.”
Nukleáris hőség és vizualizált abszurditás
A Brother Belmont tulajdonképpen Tamás zenei függetlenségének megtestesítője, ennek az új útnak az első mérföldköve a most debütáló Sunwind Sonata. Ez a track pedig tökéletes választás volt beharangozónak, hiszen olyan, mint egy frissítő fuvallat egy forró nyári napon. Tele van életigenléssel, és a nyári lazaság hangulatát hozza magával.
A Sunwind Sonata megjelenését egy az abszurddal kacérkodó videoklip kíséri. A forgatással kapcsolatos munkálatokra így emlékszik vissza a zenész:
„Mindenképp vízparti videót szerettem volna, a legszebb napfényben, Miamit idéző hangulattal. A XI. kerületi öböl a megfelelő szögből tökéletes választásnak bizonyult, és Lerch Peti személyében egy olyan operatőrt nyertem meg, aki tökéletesen a kezem alá dolgozott. Az utómunkát és vágást már saját magam csináltam, majd megbolondítottam mindenféle tengerparti vágóképekkel, nehogy komolyan lehessen venni a dolgot.”
Helló, ’80-as évek!
Brother Belmont zenéjét átjárja a 80-as évek nosztalgiája – a szó abszolút pozitív értelmében. A szövegekben és a dallamokban érezhető, hogy ez az éra mély nyomot hagyott az előadóban. Az inspiráló időszak előtt rengeteg zenei „ester egg” segítségével teszi tiszteletét az énekes, legyen szó zenékről, filmekről, könyvekről vagy éppen videójátékokról. Szemfüles hallgatóktól várjuk majd a gyűjtést arról, hogy mennyit sikerült összeszedni ezekből az apró utalásokból, kikacsintásokból.
„Csak egy srác vagyok, aki imádja a zenét”
A magyar piac elég apró és nem különösebben kedvez annak az irányzatnak, amit Brother Belmont képvisel. Mindez ráadásul úgy történik, hogy a nemzetközi piacon évek óta tárt karokkal fogadják a ’80-as évekből táplálkozó popkulturális műveket – gondoljunk csak a legnépszerűbb sorozatokra az elmúlt évekből. Ez a nehézség azonban Tamást nem tántorította el, az album megvalósításához pedig megtalálta a legmegfelelőbb partnereket, amiről így nyilatkozott:
„Én csak egy srác vagyok, aki imádja ezt a zenét, és szeretné megmutatni a saját elképzeléseit egy lemez formájában. Ezért is akartam a GrundRecords segítségével kiadni, mert egyből észrevettem, hogy hozzám hasonló lemezmániákusokkal van dolgom: még számít a borító, a booklet, a gerinc kinézete, a lemez dinamikája, a dalsorrend. Minden apróság, amibe annak idején fiatal lemezfelfedezőként belezúgtam és a mai napig sem ereszt.”
Mit hoz a jövő?
A közelgő nagylemez mellett Brother Belmont további klipeket és vizuális tartalmakat tervez kiadni, szíve szerint meg sem állna addig, amíg nincs mindegyik számhoz valamilyen mozgóképes kiegészítés. Ezek mellett nagyon szeretné még az idén színpadra vinni a produkciót, de mivel más formációkkal rengeteget koncertezik, ezért mindennek a kulcsa az időbeli összeegyeztetés lesz.