Újabb toplistás világsztár tette tiszteletét július 20-án Budapesten, nevezetesen a latin díva, Jennifer Lopez, aki Up All Night, Live In 2025 című koncertkörútja alkalmából az MVM Dome-ban adott egy felejthetetlen koncertet.

A helyszínre igyekezve már a metróban egyértelmű volt, hogy kinek a fellépésére hömpölyög a tömeg, ugyanis ennyi hölgyet talán még nem is láttam koncertre igyekezni. A bemelegítést a szervezők a tehetséges DJ lányra, Regán Lilire bízták, aki szettjében biztosra ment, és egymás után játszotta le az elmúlt évtizedek spanyol és dél-amerikai slágereinek lakossági változatait Ricky Martin Livin La Vida Locájától, a Miami Sound Machine Congáján át Don Omar Danza Kurorójáig. A flitteres ruhájában és strasszokkal kirakott fejhallgatójával a kék hajú lemezlovas úgy festett, mint egy csillogó diszkógömb, bár azt meg kell hagyni, mindent bevetett, hogy megmozgassa és hangulatba hozza a közönséget. Annyit azért mindenképp megérdemelt volna, hogy legalább a színpad két oldalán feketéllő kisebb kivetítőkön néhány közeli képet adjanak róla, mert így nem sok látszott belőle a hatalmas térben. A kardioedzésnek is beillő szettje végén aztán sűrűn dobálta a szívecskéket és egy közönséggel közös szelfivel búcsúzott, hogy aztán fél óra reggaeton háttérzene szóljon az est fő fellépőjére várakozva.

A végletekig felajzott, türelme végére ért közönség aztán hatalmas üdvrivalgással köszöntötte a fél kilenc előtt nem sokkal a színpad előterében rózsaszín ledekkel pörgő egyperces visszaszámlálást, ami után végre elindult a show, ami nem kevesebb mint öt nagy fejezetre tagolódott, így aztán az est visszaidézésében mi is kövessük ezt a felosztást.

no images were found

1. felvonás – hatásos kezdés

Ahogy Jennifer Lopez mélyen dekoltált zsabós, egyrészes arany bikinijében, ezüst flitteres kapitánysapkájában és térdig érő csizmájában színpadra perdült, a 20 ezer fős nézőtér azonnal felrobbant. Az énekesnő az On The Floorral alaposan bekezdett, amiben hat lány és hat fiú alkotta tánckarával már az első pillanattól olyan koreográfiát mutatott be, hogy lehetetlen volt minden pillanatát nyomon követni a hatalmas színpadon. A zenészek a színpad megemelt hátsó részében kaptak helyet, ahova a gitár, billentyű, basszus, és két dobszerkó, három vokalista felállású banda alig fért fel. Ehhez az emelvényhez kapcsolódott oldalt két kerekeken tolható lépcső, amelyek helyzetét időről-időre maguk a táncosok változtatták, épp ahogy a táncrend azt megkívánta.

Másodikként az eddig még kiadatlan Save Me Tonight csendült fel füstoszlopok és tűznyelvek kíséretében, majd egy kis pihenésnyi „budapestezés” keretében köszöntötte az egybegyűlteket. Ezt követte a formás hátsó idomait alaposan megdolgoztató Booty, majd a Prince Sexy MF című dalának mintáival megbolondított Ain’t Your Mama zárta a blokkot.

2. felvonás – éljenek a rockerek!

A következő rész a Queen We Are The Champion gitárszólójával indult, amit a Jenny From The Block és a brit rockcsapat We Will Rock You-jának mashupja követett, amiben még a Guns Welcome To The Jungle című dalának taktusai is belekeveredtek. Hősnőnk ekkor már a keményebb ritmusokhoz igazodva csupa bőr csizma-bikini-dzseki szettben nyomta. A színpadi mozgás is bevadult: J-Lo stage divingot imitált, majd a táncosai feltartott kezein vonaglott, akik őrült tempóban kezdték pörgetni a levegőben.

Hősnőnk eközben rendületlenül énekelt, semmilyen testhelyzetben sem mutatta a légszomj jeleit, pedig 56 évesen hosszútávfutókat megszégyenítő kilométer mennyiséget tett meg a koncert alatt a színpadon. Azért kíváncsi lennek a VO2 max értékeire… Hogy az elektronikusabb hangzások esetében mennyi volt élő és mennyi jött a hard disc-ből, nem tudtam eldönteni, de nem kis kihívás lehetett a zenészeknek és a keverőmágusoknak az egységes hangkép folyamatos fenntartása. A slágerek pedig egymás után sorjáztak: az I’m Real Murder Remixe után a tűzesővel megtámogatott Get Right jött a mindenki által ismert szaxofontémájával, amit a színpad előterében a vokalisták énekbemutatója zárt.

3. felvonás – J-Lo budoárja

A következő felvonás Jennifer Lopez titkos vágyaiba és hálószobájába kalauzolt el, hiszen a piros és rózsaszín fényekben úszó színpadon egy kör alakú ágyat szimbolizáló emelvény került a fókuszba. Ez volt a helyszíne annak a modern táncműnek, aminek nyitányaként egyik táncosa a vállán hozta be a már kötélfonatokkal és strasszokkal bőven díszített babydollt viselő dívát, majd rövid időn belül már három pasival imitálták a félreérthetetlent testhelyzeteket. Ebbe a vízszintes vertikációjú balettbe a végén már mind a hat táncosa bekapcsolódott, hogy aztán körbetáncolják a szerelmi légyott helyszínén az I’m Into Yout éneklő dívát, aki a hajdobálás és a tompordomborítás összes praktikáját bevetette a csábítás jegyében. Külön piros pont, hogy ebbe a kompozícióba belecsempészték az Art Of Noise zenekar Moments In Love című dalának fő zenei témáját is.

Ezt követően mintha egy ’50-es évekbeli musical képi világába csöppentünk volna, ugyanis egy székekkel előadott tánc show vezette fel a vadonat új Birthday című számot, majd jött az ikonikus Love Don’t Cost A Thing és a kivetítőről virtuálisan bekapcsolódó LL Cool J-vel és a vokalistákkal előadott All I Have, amit a közönség integetésre ösztönzése és megénekeltetése zárt.

4. felvonás – falmenco életérzés

Biztos voltam benne, hogy lesz a show-nak egy olyan pontja, ahol J-Lo latin gyökerei előtt tisztelegve több spanyol nyelvű dalt is el fog énekelni. A Gracias a la vida az 1967-ben mindössze 49 évesen elhunyt chilei folkművész, Violeta Parra szerzeménye volt eredetileg, amit egy spanyolgitár szóló vezetett fel és egy cajon (ülődob) adta hozzá ezúttal az ütemet, miközben az énekesnő már egy vörös outfitben perdült a színpadra. Ezt aztán egy fekete-piros stólával egészített ki, miközben a flamenco stílusra áthangszerelt If You Had My Love és a hasonló betéttel felturbózott Ain’t It Funny következett. Természetesen a táncosok is piros ruhában ropták ebben az etapban, majd a tragikusan fiatalon meggyilkolt énekesnő, Selenára emlékező Si una vezzel zárta ezt a blokkot Jenny.

5. felvonás – buli hajnalig

Az érzelmes hispán dalok után igazi klubhimnuszok következtek egy csokorba gyűjtve, amik hangszerelésüket tekintve az EDM kategóriába is simán befértek. A Waiting For Tonight Hex’s Momentous Club Mixének intrója alatt J-Lo videoklipjeiből láthattunk egy montázst, majd egy arany flitteres csuklyás szettben robbant be a színpadra az est hősnője, hogy kiadjon magából minden eddig tartalékolt energiát is. Itt a dalok egybemixelve folytak át egymásba, jött a táncra csábító Dance Again, aztán a tüzes salsa elemekkel megbolondított Let’s Get Loud, ami alatt a táncosok hatalmas tollas legyezőkkel mutattak be lélegzetelállító koreográfiát. Mintha csak a párizsi Moulin Rouge revüjébe csöppentünk volna valamikor a múlt század első harmadában.

Amíg mi erre figyeltünk, Jennifer ismét átöltözött (vagy inkább levetkőzött) és már csak egy csillogó, bármit is alig takaró bronzszínű kétrészes bikinit viselt, táncosai pedig ehhez passzolva félmeztelenül mutatták meg kigyúrt felsőtestüket. A Play közben azért ismét becsempészték a zenei humort, mivel a Technotronic Pump Up The Jamje és a House Of Pain Jump Aroundjának a refrénje is elő lett citálva a hangulat tetőfokra hágásának érdekében.

A zenei outro alatt már csak a zenekar maradt a színpadon, miközben megjelent a hátsó ledfalon egy hatalmas, vörös gyémántok előtt pörgő J-Lo logo, bejelentve a ráadást. Pár pillanat múlva az eddigi legkonszolidáltabb összeállítását viselve ismét a színpadon termett a fekete melltartót és bőr trapéznadrágot viselő végzet asszonya, hogy két megjelenés előtt álló dalát adja elő. A Free közben stílszerűen hatalmas szárnyak jelentek meg a háttérvetítésben, az Up All Night közben pedig gigantikus konfetti eső zúdult a színpad közelében állókra. És persze jött a végső ráadás, egy flitteres New York logós baseball sapkával kiegészítve az öltözékét, az El anillo, amivel elköszönt a budapesti közönségtől Jennifer Lopez. Reméljük, hogy csak időlegesen, mert a szórakoztatás magasiskoláját mutatta be, azt, ahogy 2025-ben hogyan is kell kinéznie egy világsztár sokáig emlékezetes show-jának.

Dallista:
Act 1
1. On The Floor
2. Save Me Tonight
3. Booty
4. Ain’t Your Mama

Act 2
Jenny From The Block Interlude
5. Jenny From The Block
6. I’m Real
7. Regular
8. Get Right

Act 3
9. I’m Into You
10. Moments In Love
11. Birthday
12. Love Don’t Cost A Thing
13. All I Have

Act 4
14. Gracias a la vida
15. If You Had My Love
16. Ain’t It Funny
17. Qué hiciste
18. Si una vez (Selena cover)

Act 5
19. Waiting For Tonight (Hex’s Momentous Club Mix)
20. Dance Again
21. Let’s Get Loud
22. Play

Encore
23. Free
24. Up All Night
25. El anillo

Szöveg: Majsa Tibor
Fotók: Máté Évi