Lángcsóvákkal perzselt színpad, kaján puszi dobálás, fergeteges vendéggitáros és már-már meghökkentő elemű intenzitás – elképesztő energiákat szabadított fel vasárnap esti buliján a brit Yungblud. Az emo-punk, jó értelemben vett ámokfutás előtt az Only The Poets melegített be.

A 26 esztendős Dominic Richard Harrison, alias Yungblud, 2018-ban adta ki első EP-jét és rövid idő alatt generációjának kiemelkedő szószólójává vált. A dél-yorkshire-i énekes-dalszerző az elmúlt években három nagylemezt adott ki és úgy tűnik, sikeresen lovagolja meg az emo raphullám trendjét alt-rockos, pop-punkos dalaival. A köré épült kultusz egyik oka, hogy szoros kapcsolatot ápol rajongóival, emellett előszeretettel mutat be a világnak, genderfluid stílusa és karakán jelleme pedig sok kötődési lehetőséget ad az önmagukat kereső tinédzsereknek.

A magyar közönség először a tavalyi Szigeten találkozhatott vele élőben, a vasárnapi Budapest Park-os buli volt az első önálló hazai koncertje. Az estét a szintén brit Only The Poets indította be. A színpad előtti téren ugyan szellősen, de már meglehetősen sokan gyűltek össze, akadtak jó páran, akik vállaltan csak az előzenekar miatt váltottak jegyet. A talpig feketébe öltözött négy srác először játszott a hazai közönségnek, Tommy Longhurts énekes a hangos sikolyokat követően ki is emelte, biztos jönnek még hozzánk a jövőben. Ennek ellenére, a leginkább Blur, Oasis és The Cure ihlette dalok kissé egymásba folytak és valahogy a banda sem tűnt túl energikusnak.

Az előzenekar szöges ellentéte volt Yungblud beköszönése a deszkákra: az énekes a superdeadfriends című számra szó szerint berobbant, körülötte lángcsóvák perzselték a színpad elejét, majd rögtön mosh pitet követelt az elöl állóktól. A feminin szereléseiről hírhedt zenész ez alkalommal viszonylag szolidan öltözött fel: fekete, áttetsző felsőjéhez egy fekete, hózentrógeres szoknyát és bakancsot húzott. Lehet a srácot szeretni vagy gyűlölni, de az tagadhatatlan, hogy hihetetlen karizmája van a színpadon, ami egy idő után a fanyalgókat is magával ragadja.

A már-már meghökkentő pörgés a koncert végégig kitartott, Harrison végig őrült Jokerként vigyorgott, dobálta rajongóinak a puszikat, kajánul öltögette nyelvét. A közönség pedig 120 százalékig partner volt a vadulásban. Rögtön a második I Love You, Will You Marry Me alatt akkora éneklés támadt a sorok között, hogy csak ámult az énekes, öt szám után pedig közölte, hogy eddig ez élete kedvenc showja. A fleabag alatt a korábbi koncertekhez hasonlóan kiválasztott egy rajongót és felhívta gitározni. A közönség és maga az előadó legnagyobb meglepetésére a mostani szerencsés, Betti nem először fogott gitárt a kezébe és egy hatalmas számot hoztak le együtt. A lányról készült Tiktok-videó azóta már a fél világot bejárta.

A mostani koncert inkább a bulizásról szólt, a politikai kiszólásairól ismert Yungblud mindössze a szeretet és az összefogás erejét hangsúlyozta a gyűlölettel szemben a Sex Not Violence előtt. Hozzátette, a magányos emberek mindig számíthatnak zenéjére. A bevallottan mentális problémákkal küzdő énekes több alkalommal mesélt nyíltan fiatalkori traumáiról, öngyilkossággal kapcsolatos gondolatairól és a magány súlyáról. Sikerének oka, a szabadság hirdetése és a „leszarom-mentalitás” mellett talán ez az emberi oldal, amihez sok fiatal tud kötődni. A közönség soraiban is nem meglepően a Z generáció tagjai voltak túlnyomó többségben.

Yungblud ugyan hasonló intenzitású bulit hozott le a Sziget Fesztiválon és a mostani keverőpultig érő tömeg sem a legnagyobb, ami előtt zenélt, de energiái és őszinte ámulata a közönség láttán működött. Több alkalommal ment le az első sorokban állókhoz, és kiemelte, hogy egy esetleges budapesti emberrablás sem lenne ellenére, szívesen maradna még itt egy ideig. A koncertzáró, Youtube-on 21 milliós nézettségnél járó Lonert követően a zenész köszit és szeretleket skandálva búcsúzott, majd később még kijött rajongóival pacsizni.

Szöveg: Farkas-Hajdú Eszter
Fotók: Máté Évi